Rada Działalności Pożytku Publicznego Miasta Torunia (RDPP) jest ciałem doradczym i konsultacyjnym Prezydenta Miasta Torunia w sprawach dotyczących współpracy z organizacjami pozarządowymi.
Do podstawowych zadań RDPP należy:
- opiniowanie projektów strategii rozwoju Gminy Miasta Toruń,
- podejmowanie stanowisk w sprawach funkcjonowania toruńskich NGO,
- animowanie spotkań dla środowiska pozarządowego w mieście,
- rekomendowanie przedstawicieli NGO do komisji konkursowych (m.in. otwarte konkursy ofert, program pn. mikrowsparcie, stypendia kulturalne),
- uczestniczenie w pracach komisji opiniującej wnioski o przyznanie lokalu dla toruńskich NGO.
Rada działa w Toruniu nieprzerwanie od 2011 roku. W jej skład wchodzi 18 osób:
- 9 ze środowiska pozarządowego wybieranych przez sektor ngo podczas Toruńskiego Forum Organizacji Pozarządowych,
- 2 reprezentantów Rady Miasta Torunia,
- 7 przedstawicieli Prezydenta Miasta Torunia.
Obecna kadencja RDPP obejmuje lata 2023-2025.
Akty prawne regulujące funkcjonowanie Rady:
- ustawa z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie;
- uchwała nr 194/19 Rady Miasta Torunia z dnia 12 września 2019 r. w sprawie trybu powoływania członków oraz organizacji i trybu działania Rady Działalności Pożytku Publicznego Miasta Torunia;
- zarządzenie nr 401/2022 Prezydenta Miasta Torunia z dnia 14 grudnia 2022 r. w sprawie powołania Rady Działalności Pożytku Publicznego Miasta Torunia, kadencji 2023-2025
- uchwała nr 1 Rady Działalności Pożytku Publicznego Miasta Torunia z dnia 5 września 2023 r. w sprawie Regulaminu Pracy RDPP
- uchwała nr 16/24 Rady Miasta Torunia z dnia 23 maja 2024 r. w sprawie desygnowania przedstawicieli Rady Miasta Torunia do udziału w pracach Rady Działalności Pożytku Publicznego
- zarządzenie nr 110/2024 Prezydenta Miasta Torunia z dnia 3 czerwca 2024 zmieniające zarządzenie w sprawie powołania Rady Działalności Pożytku Publicznego Miasta Torunia kadencji 2023-2025
RDPP Miasta Torunia kadencji 2023-2025:
fot. Małgorzata Litwin