Pomysł z dnia 2011-03-04
Kategoria:Komunikacja i drogi
Dzielnica:dla wszystkich
Tytuł pomysłu:Węzeł " PIASKI "
Pomysł dodane przez:Jojosław Torzyński
Data dodania:2011-03-04 21:49
Status:
oczekujący
Ocena użytkowników:
2.82 (głosów: 11)
Twoja ocena:Aby oceniać pomysłu musisz być zalogowany
Treść pomysłu: 
Węzeł " PIASKI "
Węzeł z S10 na przedłużeniu Mostu Wschodniego

- prowadzi ruch prosto na nowy Most Wschodni, zamiast na stary most ( jak węzeł Kluczyki po połączeniu odcinkiem plac AK - Andersa )
- jest najbliżej DK1 i bramek SPO Czerniewice na A1
- najdłużej "wykorzystuje" S10
- jest najtańszy dla miasta ( do zrobienia zaledwie 400 metrów w granicach miasta - kolor żółty na mapie )
- za jednym zamachem rozwiązujemy problem węzła Kluczyki, Stawki i Czerniewice


http://www.skyscrapercity.com/showpost.php?p=73544109&postcount=1991
ilość odsłon podstrony: 6017
Share |
Powrót do listy pomysłówPowrót do listy pomysłów
Komentarze:
Przemysław Czech
napisz wiadomość  zaproś do znajomych (2)  
Witam co do projektu fakt jest taki ze odciążyłby łódzką do Czerniewic co możnaby pokusić się o Jej remont bo stan jest tragiczny. NIestety łatwo jest narysować prostą kreskę ale czy się wie co tam jest zbudowane lub znajduje?? na ulicy Włocławskiej domy powstają jak grzyby po deszczu i żeby było tak pięknie jak pokazuje plan ,ale na tej linii nie powinno być zabudowań a SĄ, włocławska ślepą uliczka! jedynie mogłby być przejazd pod droga łączącą łódzka z Nowym mostem
Przeczytaj dokładnie link powyżej . Na linii łącznika nie ma zabudowań ( pusty korytarz - k żółty ) . Są za to 3 domki obok pustego korytarza wzdłuż ulicy Jaspisowej ( od Włocławskiej do krawędzi lasu ). Miasto płaci tylko za ten 400 m "korytarz" od Łódzkiej na południe do granic miasta , wiec można postawić najbardziej wypasione i skuteczne ekrany przy tych domkach na długości ok 300 metrów.

Włocławska jest tak jak dziś ślepa, z tą różnicą, że teraz jest ślepa przy torach , w moim rozwiązaniu kończy się szybciej przy Jaspisowej.

Z tym że wtedy ( rok 2016 - modernizacja wiaduktu na Łódzkiej ) jej odcięta ( przez łącznik do S10 - k żółty ) cześć przy torach nie jest ślepa ( jak dzisiaj ) tylko poprowadzona bezkolizyjnie wzdłuż torów do Dwernickiego prosto na węzeł Łódzka ( k błękitny na mapie ) pod zmodernizowanym wiaduktem na Łódzkiej i pod wiaduktem Trasy Wschodniej.

Dzięki temu żaden samochód z Trasy Wschodniej nie wjedzie bezpośrednio na Włocławską i uliczki osiedla Piaski.


Inne rozwiązania :

Węzeł Kluczyki:

- ładuje docelowo ruch na stary most zamiast na nowy ( po połączeniu drogim odcinkiem Staromostowej z tunelem od pl AK do Andersa )
- miasto płaci aż za 1km łącznika od Andersa do S10 ( GDDKiA robi tylko sam węzeł z S10 )
- do zbudowania wiadukt w ciągu ul Okólnej

Węzeł Stawki :

- do wyburzenia dom miedzy cmentarzem a fortem 14
- do wykupienia tereny firmy Runpak
- miasto płaci za 1km trasy od Łódzkiej do granic miasta
- przebieg pomiędzy obok fortem 14 ( Natura 2000 - nietoperze ) a cmentarzem na Stawkach
- tworzenie dodatkowego skrzyżowania na Łódzkiej ( łącznik "Stawki" z Łódzką ) zaraz obok skrzyżowania po drugiej stronie fortu 14 ( Andersa/Łódzka/Stawki Południowe ) , tym samym zmniejszenie płynności ruchu na Łódzkiej
- wyjazd z łącznika "Stawki" na oba mosty "zygzakiem" ( Piłsudski Łódzką w lewo , Wschodni w prawo ) zamiast prosto na most ( jak węzeł "Piaski" )
- odcięcie dojazdu do rampy wojskowej ( na terenie wojskowym poza granicami miasta ) i potencjalne związane z tym trudności w pozyskaniu terenu pod łącznik Stawki
- zakłóca spokój mieszkańcom domków zlokalizowanych wzdłuż ul Stawki Południowe
- "kikut" bez Trasy Waryńskiego, która nigdy nie powstanie

Węzeł Czerniewice :

- przedstawione przeze mnie w linku powyżej rozwiązanie alternatywne w stosunku do węzła Piaski możliwe jednak najwcześniej po ukończeniu A1 na południe a raczej po ostatecznym rozwiązaniu i ujednoliceniu systemu opłat za A1 ( GTC / państwo ) czyli po 2017 roku.


Widać wiec, że węzeł "Piaski" to najlepsze rozwiązanie możliwe do zrealizowania w 2016 roku razem z modernizacją Łódzkiej DK1 do Czerniewic ( 2 etap Trasy Wschodniej - k pomarańczowy ).
Nie musimy budować węzła Kluczyki, oszczędzamy kasę , jednocześnie zyskując czas niezbędny na załatwienie "papierologi" dla węzła "Piaski"
Aby wypowiedzieć się na forum musisz być zalogowany
Inne pomysły z tej kategorii:
 tytuł i opisdodane przez
ROZPATRZONE: Debaty podgórskie
Pod hasłem "Mieszkańcu! Poznaj swoich radnych!" odbędzie się spotkanie mieszkańców z radnymi okręgu nr 1. Głównym celem spotkania będzie zaprezentowanie mieszkańcom radnych wybranych na kadencję RMT
2011-03-23 10:39
Komunikacja miejska dla seniorów
Na przystankach MZK, w wiatach są dość duże ramki na rozkłady jazdy. Wprawdzie ostatnio rozkłady wydrukowano większą czcionką niż dawniej, ale wobec słabego oświetlenia wciąż osoby słabiej widzące nie
2013-01-27 11:00
Tymczasowe przejście dla pieszych i parking na Szosie bydgoskiej podczas meczu na MOTOARENIE
Pomysł jest prosty i sprawdzony (Anglia/Szkocja). Budowanie stałych parkingów jak widać nie idzie zbyt dobrze władzom Torunia, stąd pomysł wykorzystania zasobów, które już posiadamy czyli drogi.. Jak
2011-09-18 20:23
Rewitalizacja Bydgoszczy - konsultacje z NGO
Bydgoszcz. Szkolenie "Inwentaryzacja i środki trwałe"
Bydgoszcz. Szkolenie "Podstawy VAT w jednostkach sektora finansów publicznych"
Bydgoszcz. Szkolenie „Postępowanie w sprawie usunięcia odpadów z miejsca nieprzeznaczonego do ich składowania lub magazynowania”
Toruń. Szkolenie "Niepełnosprawność intelektualna. Prowadzenie treningów umiejętności społecznych"
Spotkania dla mieszkańców "W zdrowej i czystej atmosferze"